پرش لینک ها

ونیر کامپوزیت دندان چیست؟

ونیر کامپوزیت یکی از روش‌های پرطرفدار برای بهبود لبخند و سلامت کلی دندان‌هاست و جزو دندانپزشکی زیبایی به شمار می‌آید. با این روش در کوتاه‌ترین زمان و با کم‌ترین هزینه، می‌توانید ظاهر دندان‌های خود را ترمیم کنید و یک لبخند زیبا داشته‌باشید. اما قبل از این‌که تصمیمی در این‌باره بگیرید، مهم است که بدانید کامپوزیت دندان چیست، چگونه انجام می‌شود و چه مزایا و معایبی دارد. در این مقاله به همه این سوالات پاسخ خواهیم داد تا بتوانید انتخابی آگاهانه در این زمینه داشته‌باشید. شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی سما و مشاوره با دندانپزشکان باتجربه، از انتخاب این روش برای داشتن یک لبخند زیبا و دندان‌هایی سالم مطمئن شوید.

ونیر کامپوزیت

منظور از ونیر کامپوزیت دندان چیست؟

ونیر کامپوزیت یک درمان زیبایی دندان است که در آن یک ماده از جنس رزین کامپوزیت هم‌رنگ دندان بر روی سطح آن اعمال می‌شود تا ظاهر دندان بهبود یابد. این ماده به‌صورت یک لایه نازک روی دندان قرار می‌گیرد و هرگونه نقص مانند لکه‌، شکستگی، شکاف یا ناهماهنگی را می‌پوشاند.کامپوزیت به اندازه لمینت دوام ندارد، اما کم‌تهاجمی‌تر است و در صورت آسیب دیدن، راحت‌تر ترمیم می‌شود. همچنین می‌تواند یک گزینه مناسب برای افرادی باشد که می‌خواهند ظاهر دندان‌های خود را خیلی سریع و با کم‌ترین هزینه بهبود بخشند.

انواع ونیر کامپوزیت

دو نوع اصلی کامپوزیت وجود دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

کامپوزیت مستقیم

آن‌ها توسط دندانپزشک در دهان ساخته می‌شوند. در این روش، مواد کامپوزیت به‌صورت لایه‌لایه روی دندان اعمال و سپس شکل‌دهی می‌شوند تا ظاهر دلخواه را ایجاد کنند. ونیر کامپوزیت مستقیم معمولا در یک جلسه ملاقات با دندانپزشک تکمیل می‌شود و نسبت به ونیر غیرمستقیم، گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری است.

کامپوزیت غیرمستقیم

آن‌ها در آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته و سپس توسط دندانپزشک روی دندان‌ها چسبانده می‌شوند. این فرآیند شامل قالب‌گیری از دندان‌ها و ساخت روکش‌های سفارشی و متناسب با هر دندان در آزمایشگاه دندانپزشکی است. کامپوزیت دندان غیرمستقیم، در دو جلسه انجام می‌شود که جلسه اول شامل آماده‌سازی و قالب‌گیری دندان و جلسه دوم شامل باندینگ ونیرها به دندان است.

هر دو نوع ونیرهای کامپوزیت از یک نوع ماده ساخته می‌شوند، اما روکش‌های غیرمستقیم اغلب بادوام‌تر و ماندگارتر از ونیرهای مستقیم هستند. دندانپزشکان زیبایی کلینیک دندانپزشکی سما می‌توانند به شما کمک کنند تا تصمیم بگیرید که کدام نوع برای نیازها و بودجه شما مناسب‌تر است.

کامپوزیت دندان

بهترین کاندیدای ونیر کامپوزیت دندان کیست؟

این روش دندانپزشکی زیبایی ممکن است یک گزینه خوب برای طیف وسیعی از افراد باشد که نگرانی‌های جزئی زیبایی در مورد دندان‌های خود دارند. با این‌حال، بهترین کاندیداها برای آن، افرادی هستند که:

  • مشکلات زیبایی جزئی دارند: ونیر کامپوزیت برای آن‌هایی که مشکلات زیبایی جزئی دندان مانند شکستگی‌ کوچک، ترک‌، شکاف یا تغییر رنگ دارند، مناسب‌تر است. اما برای مشکلات جدی‌تری مانند دندان‌های نامرتب یا کج‌شده، شاید لازم باشد گزینه‌های درمانی دیگر مانند ارتودنسی را در نظر بگیرید.
  • سلامت دهان و دندان مناسبی دارند: متقاضیان، قبل از اقدام برای کامپوزیت دندان، باید سلامت دهان و دندان مناسبی داشته‌باشند و درگیر هیچ بیماری فعال لثه، پوسیدگی یا سایر مشکلات دندانی نباشند.
  • به بهداشت دهان و دندان متعهد هستند: بهداشت مناسب دهان برای حفظ ظاهر و طول عمر روکش کامپوزیت مهم است. پس از قرارگیری این روکش‌ها روی دندان، افراد باید به‌طور منظم مسواک بزنند و نخ دندان بکشند. همچنین برای تمیز کردن دندان‌ها و معاینات منظم آن‌ها به دندانپزشک مراجعه کنند تا روکش‌ها دوام بیشتری داشته‌باشند.

به‌دنبال یک درمان زیبایی مقرون‌به‌صرفه هستند: کامپوزیت گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر و ارزان‌تر نسبت به لمینت است.

چسباندن کامپوزیت

مزایای ونیر کامپوزیت دندان

روکش کامپوزیت به‌عنوان یک درمان زیبایی دندان، چند مزیت مهم دارد، از جمله:

  • مقرون‌به‌صرفه‌: این روش معمولا ارزان‌تر از لمینت است و پرداخت هزینه آن برای بسیاری از افراد امکان‌پذیر است.
  • کم‌تهاجمی: برخلاف لمینت، برای قرار دادن روکش کامپوزیت روی دندان، ممکن است مقدار خیلی کمی از مینای دندان برداشته شود یا اصلا برداشته نشود. برای همین گزینه‌ای کم‌تهاجمی‌تر است.
  • سریع: این روش ممکن است در یک جلسه دندانپزشکی تکمیل شود، در حالی‌که لمینت معمولا به چند جلسه نیاز دارد.
  • برگشت‌پذیری: از آنجایی که ونیر کامپوزیت، نیازی به برداشتن مینای دندان ندارد، یک گزینه درمان زیبایی برگشت‌پذیر است.
  • تطبیق‌پذیری: از این روش می‌توان برای رفع انواع مشکلات زیبایی دندان، از جمله لکه، لب‌پریدگی، شکستگی، ترک و شکاف استفاده کرد.
  • ترمیم آسان: اگر کامپوزیت دندان آسیب ببیند، دندانپزشک می‌تواند آن را به‌راحتی ترمیم کند. در حالی‌که لمینت ممکن است نیاز به تعویض کامل داشته‌باشد.

در چه مواردی ونیر کامپوزیت توصیه نمی‌شود؟

در حالی که ونیر کامپوزیت یک گزینه بسیار خوبی برای رفع مشکلات جزئی دندان است، اما در مواردی توصیه نمی‌شود. افراد زیر کاندیدای مناسبی برای این روش دندانپزشکی نیستند:

افرادی که آسیب‌های دندانی وسیعی دارند

روکش کامپوزیت ممکن است نتواند به اندازه کافی مشکلات زیبایی یا آسیب‌های دندانی جدی مانند شکستگی‌های بزرگ یا جای خالی دندان را برطرف کند.

افرادی که مشکلات بایت شدید دارند

افرادی که مشکلات بایت جدی دارند، مانند اوربایت، آندربایت یا کراس‌بایت، ممکن است کاندیدای مناسبی برای این روش نباشند. این مشکلات معمولا نیاز به درمان ارتودنسی دارند.

افرادی که به بیماری لثه فعال مبتلا هستند

افراد مبتلا به بیماری لثه فعال، تا زمانی‌که بیماری خود را به‌درستی درمان و کنترل نکنند، نمی‌توانند کامپوزیت دندان انجام دهند.

افرادی که دندان‌قروچه دارند

آن‌هایی که دندان‌قروچه دارند، ممکن است کاندیدای مناسبی برای این نوع ونیر نباشند، زیرا فشار می‌تواند باعث شکستن یا ترک خوردن ونیرها شود. البته استفاده از محافظ دندان ممکن است این مشکل را برطرف کند.

به‌طور کلی، بهترین راه برای تعیین این‌که این روش برای شما مناسب است یا خیر، مشاوره با دندانپزشک است. دندانپزشکان آموزش‌دیده و باتجربه در کلینیک دندانپزشکی سما دندان‌های شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و در تعیین بهترین گزینه‌های درمانی برای دستیابی به نتایج دلخواه، به شما کمک می‌کنند.

رنگ های کامپوزیت

معایب ونیر کامپوزیت دندان

در حالی که این روکش‌ها مزایای بسیاری را به‌عنوان یک درمان زیبایی دندان ارائه می‌دهند، اما معایبی نیز دارند که باید در نظر گرفت، از جمله:

  • دوام کمتر از لمینت: آن‌ها دوام کمتری نسبت به لمینت دندان دارند و ممکن است زودتر و بیشتر نیاز به تعویض داشته‌باشند، به‌خصوص اگر فرد بهداشت دهان و دندان خود را به‌درستی رعایت نکند.
  • مستعد لکه‌دار شدن بیشتر: ونیرهای کامپوزیت نسبت به لمینت، بیشتر مستعد لکه‌دار شدن و تغییر رنگ هستند، به‌خصوص اگر فرد در مصرف غذاها و نوشیدنی‌هایی مانند قهوه، چای و نوشابه زیاده‌روی کند.
  • به اندازه لمینت، ظاهر طبیعی ندارند: در حالی‌که کامپوزیت دندان می‌تواند بهبود قابل توجهی در ظاهر دندان‌ها ایجاد کند، اما ممکن است مانند لمینت، ظاهر طبیعی دندان را نداشته‌باشد.
  • نیاز به نگهداری بیشتری دارد: افرادی که این نوع روکش را روی دندان‌های خود دارند، شاید نیاز باشد که از آن‌ها مراقبت بیشتری انجام دهند تا آسیب نبینند.
  • نمی‌توان برای مشکلات جدی دندان از این روش استفاده کرد: این ونیرها ممکن است برای رفع مشکلات جدی زیبایی دندان، مانند شکاف‌های بزرگ یا جای خالی دندان، مناسب نباشند.

مراقبت‌های بعد از انجام ونیر کامپوزیت دندان

پس از قرار گرفتن لایه کامپوزیتی روی دندان، مهم است که به‌خوبی از دندان‌های خود مراقبت کنید تا طول عمر آن‌ها تضمین شود. در ادامه چند نکته برای مراقبت از ونیر کامپوزیت ارائه می‌کنیم:

بهداشت دهان و دندان را به‌خوبی رعایت کنید

دندان‌های خود را حداقل دوبار در روز مسواک بزنید و روزانه از نخ دندان استفاده کنید تا دندان‌ها و لثه‌های سالمی داشته‌باشید. برای جلوگیری از آسیب به کامپوزیت دندان، از خمیردندان غیر ساینده و یک مسواک نرم استفاده کنید.

از مصرف غذاها و نوشیدنی‌هایی که ایجاد لکه می‌کنند، اجتناب کنید

غذاها و نوشیدنی‌های تیره‌رنگ مانند قهوه، چای و نوشابه می‌توانند به مرور زمان این ونیرها را لکه‌دار کنند. بنابراین بهتر است مصرف آن‌ها را محدود کنید یا بعد از مصرف آن‌ها دندان‌های خود را مسواک بزنید یا دهان‌تان را با آب بشویید.

با دندان‌های خود اجسام سخت را گاز نگیرید یا نجوید

از گاز گرفتن یا جویدن اجسام سخت مانند یخ یا خودکار خودداری کنید، زیرا این کار می‌تواند به این روکش‌ها آسیب برساند.

از محافظ دهان استفاده کنید

اگر دندان‌قروچه دارید، شب‌ها از محافظ دهان استفاده کنید تا از روکش‌های کامپوزیتی در برابر آسیب محافظت کنید.

به‌طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید

معاینه و تمیز کردن منظم دندان‌ها توسط دندانپزشک، می‌تواند موجب دوام بیشتر این پوسته‌های کامپوزیتی شود. همچنین دندانپزشک می‌تواند وضعیت آن‌ها را بررسی کند و هرگونه ترمیم یا تعویض لازم را انجام دهد.

مراقبت بعد از کامپوزیت

نحوه انجام کامپوزیت ونیر

روش انجام نوع مستقیم کامپوزیت به‌صورت زیر است:

  • مشاوره و معاینه: اولین گام این است که برای مشاوره به یک دندانپزشک زیبایی باتجربه و متخصص مراجعه کنید. در طول این جلسه، دندانپزشک دندان‌های شما را معاینه می‌کند و اهداف زیبایی و گزینه‌های درمانی را با شما در میان می‌گذارد.
  • آماده‌سازی: اگر ونیرهای کامپوزیت گزینه مناسبی برای شما باشند، دندانپزشک دندان‌ها را آماده می‌کند تا رزین کامپوزیت به‌‌خوبی به آن‌ها بچسبد.
  • انتخاب سایه‌رنگ: دندانپزشک سایه‌رنگی را از رزین کامپوزیت انتخاب می‌کند که با رنگ طبیعی دندان شما مطابقت داشته‌باشد.
  • اعمال رزین کامپوزیت: دندانپزشک، رزین کامپوزیت را به صورت لایه‌لایه روی دندان‌های شما اعمال می‌کند و آن را شکل می‌دهد تا ظاهر مناسب را ایجاد کند. هنگامی‌که روکش‌ها شکل گرفتند، دندانپزشک از نور مخصوص برای سفت‌شدن رزین و چسبیدن آن به دندان‌ها استفاده می‌کند.
  • صیقل‌دهی: در نهایت، دندانپزشک آن‌ها را صیقل می‌دهد تا ظاهری صاف و طبیعی پیدا کنند.

استحکام و دوام ونیر کامپوزیت چقدر است؟

درست است که کامپوزیت دندان به اندازه لمینت قوی و بادوام نیست، اما با مراقبت مناسب، می‌تواند یک درمان زیبایی دندانپزشکی ماندگار و موثر باشد. طول عمر آن بسته به عوامل مختلف از جمله عادات بهداشت دهان و دندان، رژیم غذایی و عوامل سبک زندگی ممکن است متفاوت باشد.با مراقبت مناسب، آن‌ها می‌توانند بین ۵ تا ۱۰ سال یا بیشتر دوام بیاورند. با این‌حال، توجه به این نکته مهم است که این روکش کامپوزیتی نسبت به لمینت بیشتر در معرض شکستن، ترک‌خوردن یا لکه‌دار شدن قرار دارد، بنابراین باید بیشتر از آن مراقبت کرد.همچنین اگر آن‌ها آسیب ببینند یا لکه‌دار شوند دندانپزشک می‌تواند آن‌ها را ترمیم یا تعویض کند.

دندان قبل از کامپوزیت

مدت زمان انجام کامپوزیت ونیر

این روش در یک یا دو جلسه انجام می‌شود. همان‌گونه که اشاره کردیم، کامپوزیت ونیر به دو نوع مستقیم و غیر مستقیم تقسیم‌بندی می‌شود. اگر نوع مستقیم را انتخاب کنید، دندانپزشک در یک جلسه آن را روی دندان‌های شما اعمال می‌کند. اما اگر نوع غیر مستقیم را انتخاب کنید، به دو جلسه دندانپزشکی نیاز دارید، زیرا روکش‌ها باید در آزمایشگاه دندانپزشکی و متناسب با دندان‌های شما ساخته و سپس روی دندان‌ها چسبانده شوند. برای همین آماده‌سازی آن‌ها به زمان نیاز دارد و طول می‌کشد.

انتخاب رنگ در کامپوزیت ونیر

انتخاب رنگ برای این نوع ونیر، یک مرحله مهم است، زیرا ظاهر آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در طول فرآیند انتخاب رنگ، دندانپزشک عوامل مختلفی از جمله رنگ دندان‌های طبیعی، سایه‌رنگ دندان‌های کناری و نتیجه دلخواه شما را در نظر می‌گیرد.همچنین او از یک راهنمای سایه‌رنگ برای تعیین بهترین رنگ برای کامپوزیت دندان شما استفاده می‌کند. این راهنما شامل طیف وسیعی از رنگ‌هاست که می‌توان آن‌ها را باهم ترکیب کرد تا یک رنگ سفارشی ایجاد شود که تا حد امکان با دندان‌های طبیعی شما مطابقت داشته‌باشد.باید توجه داشته‌باشید که روکش‌های کامپوزیتی ممکن است در ابتدا روشن‌تر به نظر برسند، اما به‌مرور زمان با چسبیدن به دندان‌ها کمی تیره می‌شوند.به‌طور کلی، انتخاب رنگ برای ونیر کامپوزیت، باید با دقت انجام شود تا به نتیجه دلخواه‌تان برسید و لبخندی با ظاهر طبیعی داشته‌باشید. برای انتخاب رنگ طبیعی با دندانپزشکان دلسوز و متخصص کلینیک دندانپزشکی سما مشورت کنید.

انتخاب رنگ

سوالات متداول درباره ونیر کامپوزیت

بله، شما می‌توانید رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید، اما مهم است که با دندانپزشک همکاری داشته‌باشید تا مطمئن شوید که رنگ مورد نظر با دندان‌های طبیعی شما مطابقت دارد و طبیعی به نظر می‌رسد.

این تصمیم به عوامل مختلفی از جمله وسعت عمل جراحی بینی، نیازهای فردی بیمار و توصیه‌های دندانپزشک بستگی دارد. اما به‌طور کلی توصیه می‌شود که پس از عمل جراحی بینی و بعد از بهبودی کامل و رفع تورم آن، ونیر کامپوزیت انجام شود. زیرا شکل و اندازه بینی می‌تواند ظاهر دندان‌ها و لبخند را تحت تاثیر قرار دهد.انجام این روش بعد از جراحی زیبایی بینی به دندانپزشک امکان می‌دهد تا شکل و اندازه نهایی بینی را ارزیابی و روکش‌هایی ایجاد کند که ظاهر جدید صورت را تکمیل می‌کنند. علاوه‌براین، هرگونه تغییر در بینی ممکن است بر بایت و تراز دندان‌ها تأثیر بگذارد، بنابراین مهم است که قبل از کامپوزیت دندان صبر کنید تا بینی شما به‌طور کامل بهبود یابد تا از تناسب و تراز مناسب آن مطمئن باشید.

در صورت قرارگیری صحیح آن‌ها و نگهداری مناسب، نباید پوسیدگی دندان ایجاد شود. با این حال اگر پس از انجام ونیر کامپوزیت، مراقبت از بهداشت دهان و دندان به‌خوبی انجام نشود، امکان پوسیدگی دندان‌ها وجود دارد.برای کمک به جلوگیری از پوسیدگی و سایر مشکلات دندانی، حفظ عادات بهداشتی خوب دهان، مانند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، مهم است. همچنین دندانپزشک شما ممکن است معاینات منظم  و تمیز کردن حرفه‌ای دندان‌ها را توصیه کند.

چسباندن کامپوزیت دندان

لمینت دندان با کامپوزیت دندان چه فرقی می کند؟

لمینت و کامپوزیت دو نوع روکش هستند که برای بهبود ظاهر دندان‌ها استفاده می‌شوند. آن‌ها در برخی از جنبه‌ها به‌هم شبیه‌اند، اما چند تفاوت کلیدی بین آن‌ها وجود دارد:

  • جنس: لمینت از سرامیک ساخته می‌شود، در حالی‌که جنس کامپوزیت دندان، رزین کامپوزیت هم‌رنگ دندان است.
  • دوام: لمینت معمولاً بادوام‌تر و ماندگارتر از کامپوزیت است، زیرا از مواد قوی‌تری ساخته می‌شود که در برابر ترک‌ و لکه‌ مقاوم هستند. اما روکش‌های کامپوزیت ممکن است در طول زمان ساییده و لکه‌دار شوند و نیاز به ترمیم یا تعویض داشته‌باشند.
  • هزینه: لمینت دندان معمولا گران‌تر است.
  • آماده‌سازی: مدت‌زمان آماده‌سازی لمینت بیشتر از ونیرهای کامپوزیت است. زیرا باید لایه نازکی از مینای دندان برداشته شود تا با ضخامت روکش‌ها سازگاری داشته‌باشد. در حالی‌که روکش‌های کامپوزیت نیاز به آماده‌سازی کمتری دارند.
  • زمان اجرا: لمینت در چند جلسه انجام می‌شود، اما کامپوزیت مستقیم را می‌توان در یک جلسه انجام داد.

لمینت دندان بهتر است یا کامپوزیت ونیر؟

انتخاب بین لمینت و کامپوزیت ونیر به نیازها و اهداف هر فرد بستگی دارد. هر دو نوع روکش مزایا و معایب خود را دارند و بهترین گزینه برای یک فرد ممکن است برای فرد دیگر بهترین نباشد.لمینت معمولا بادوام‌تر و ماندگارتر از کامپوزیت است، زیرا از مواد قوی‌تری ساخته می‌شود. همچنین می‌تواند ظاهری طبیعی و واقعی‌تر ارائه دهد.از طرف دیگر، کامپوزیت دندان نسبت به لمینت مقرون‌به‌صرفه‌تر است و معمولا می‌توان آن را با یک‌بار مراجعه به دندانپزشک تکمیل کرد. کامپوزیت نیاز به آماده‌سازی دندان کمتری دارد و اگر به‌مرور زمان آسیب ببیند یا لکه‌دار شود، به‌راحتی قابل ترمیم است.در نهایت، انتخاب بین لمینت و کامپوزیت به نیازها، اهداف و بودجه افراد بستگی دارد. دندانپزشک می تواند به شما کمک کند تا بهترین گزینه را انتخاب کنید. برای داشتن بهترین انتخاب با توجه به شرایط شخصی خود می‌توانید برای گرفتن یک وقت مشاوره با همکاران ما در کلینیک دندانپزشکی سما تماس بگیرید.

مدت زمان باقی ماندن سفیدی دندان‌ها با کامپوزیت چقدر است؟

ماندگاری سفیدی دندان‌ها پس از انجام این روش، به عوامل مختلف از جمله عادات بهداشت دهان و دندان بیمار، انتخاب‌های غذایی و سبک زندگی فرد بستگی دارد. با مراقبت مناسب، این ونیرها سفیدی خود را برای چندین سال حفظ می‌کنند، اما ممکن است در نهایت با گذشت زمان زرد شوند یا تغییر رنگ دهند.آن‌ها نسبت به لمینت، بیشتر مستعد لک شدن هستند، زیرا مواد رزین کامپوزیت متخلخل‌تر است و ممکن است رنگدانه‌های غذا، نوشیدنی‌ها و … را بیشتر به خود جذب کند. برای کمک به حفظ سفیدی روکش‌های کامپوزیتی، رعایت عادات بهداشتی دهان و دندان مانند دو بار مسواک زدن در روز، نخ دندان کشیدن روزانه و پرهیز از غذاها و نوشیدنی‌هایی که ممکن است دندان‌ها را لکه‌دار کنند، مهم است.

متخصص زیبایی

بهترین متخصص کامپوزیت دندان کیست؟

یافتن بهترین متخصص ونیر کامپوزیت می‌تواند به عوامل مختلفی از جمله سطح آموزش، تجربه، تخصص و شهرت او و همچنین نظرات بیماران بستگی داشته‌باشد. برای پیدا کردن یک متخصص ماهر و با تجربه کامپوزیت دندان، نکات زیر را در نظر بگیرید:

از نزدیکان خود بپرسید

از خانواده، دوستان یا همکاران خود بخواهید که اگر دندانپزشک زیبایی می‌شناسند که تجربیات خوشایندی با او داشته‌اند، به شما معرفی کنند.

به‌صورت آنلاین تحقیق کنید

از منابع آنلاین مانند وبسایت‌های دندانپزشکان، وبسایت‌های نظرستجی و بررسی، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و فهرست راهنمای دندانپزشکی، می‌توانید برای تحقیق در مورد بهترین متخصص کامپوزیت دندان در منطقه خود، بهره ببرید. به‌دنبال دندانپزشکانی باشید که افراد نظرات مثبتی برای آن‌ها داده باشند و از آخرین تکنیک‌ها و فناوری‌های دندانپزشکی استفاده می‌کنند.

برای مشاوره برنامه‌ریزی کنید

هنگامی که چند دندانپزشک بالقوه را شناسایی کردید، یک جلسه مشاوره برای بحث در مورد اهداف و نگرانی‌های خود و کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجربه، صلاحیت‌ها و رویکرد درمانی دندانپزشک برنامه‌ریزی کنید.

از دندانپزشک سوال بپرسید

در طول جلسه مشاوره، از دندانپزشک در مورد تجربه و آموزش او در مورد روکش کامپوزیت، میزان موفقیت آن و هرگونه خطر یا عوارض احتمالی مرتبط با این روش سوال کنید.

سخن پایانی

کامپوزیت دندان یک گزینه درمانی محبوب دندانپزشکی است که می‌تواند به بهبود ظاهر دندان‌های شکسته، لکه‌دار، ساییده و … کمک کند. این روش غیر تهاجمی شامل استفاده از رزین کامپوزیت بر روی سطح دندان است که به‌صورت سفارشی و مطابق با رنگ دندان ساخته می‌شود تا با دندان‌های اطراف خود یکپارچگی داشته‌باشد. ونیر کامپوزیت یک جایگزین مقرون‌به‌صرفه‌تر و کم‌تهاجمی‌تر نسبت به لمینت دندان است و این امکان وجود دارد که در یک جلسه تکمیل شود. با مراقبت مناسب، این روکش‌ها طول عمر بیشتری دارند و به افراد کمک می‌کنند تا به لبخند دلخواه خود برسند. با این حال، مهم است که مزایا و معایب این نوع ونیر را در نظر بگیرید و با یک دندانپزشک ماهر و باتجربه مشورت کنید تا مطمئن شوید که آیا این روش درمان برای نیازها و اهداف فردی شما مناسب است یا خیر. برای انتخاب این روش زیبایی و گرفتن وقت مشاوره با متخصصان باتحربه و دلسوز، با ما در کلینیک دندانپزشکی سما تماس بگیرید.

منابع:++++

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
نوبت دهی آنلاین
مسیریابی
تماس