پرش لینک ها
طراحی لبخند

مراقبت های پس از درمان لمینت دندان

اگر دندانپزشک شما متخصص زیبایی دندان باشد و تجربه کافی در زمینه کاشت لمینت داشته‌باشد، دندان‌های طبیعی‌تان آسیب نمی‌بینند. عکس‌برداری با اشعه ایکس، معاینه و بررسی سوابق سلامت دهان و دندان نیز از مواردی است که باید قبل از نصب لمینت توسط دندانپزشک مد نظر قرار داده شود. اگر دندانپزشک تشخیص داد که لمینت انتخاب مناسبی برای شما نیست، گزینه‌های دیگری مانند ونیرهای کامپوزیت، باندینگ دندان، ارتودنسی، سفید کردن دندان یا کانتورینگ دندان را پیشنهاد می‌کند. در هرحال، شما باید اطلاعات کافی در مورد همه گزینه‌ها داشته‌باشید تا بتوانید بهترین راه را انتخاب کنید. اما اگر لمینت را انتخاب کردید، باید به مراقبت های پس از لمینت دندان هم فکر کنید. ما در این مقاله قصد داریم تمام راه‌های مراقبتی از لمینت دندان را از زبان متخصصان کلینیک دندانپزشکی سما بازگو کنیم. با ما باشید.

دندان لمینت شده

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان پوسته‌ای نازک است که بر اساس نیاز فرد طراحی می‌شود. این پوسته‌ها با هدف تغییر رنگ، شکل، اندازه یا طول دندان‌ها و بهبود ظاهر آن‌ها، به سطح جلویی دندان‌ها چسبانده می‌شوند. لمینت پرسلن از لایه‌های نازک چینی ساخته شده که جایگزین مینای دندان طبیعی می‌شود. برخلاف تصور عموم، برای ساخت لمینت نیازی به تراشیدن دندان نیست و در صورت انتخاب روش درمانی مناسب توسط دندانپزشک ماهر، تنها به آماده‌سازی دندان برای جاسازی لمینت‌ها بدون آسیب به دندان طبیعی، نیاز است. اما در کنار جنبه زیبایی، عملکرد صحیح لمینت و چسباندن صحیح و ماهرانه آن روی دندان ضروری است. دندانپزشک پس از نصب، از رزین‌های حساس به نور استفاده می‌کند تا زمانی که لمینت با اشعه مخصوص محکم شود.

قبل و بعد لمینت

مراقبت های پس از لمینت دندان: چگونه بعد از لمینت از دندان‌هایم مراقبت کنم؟

برای یادگیری نحوه مراقبت های پس از لمینت دندان آماده‌اید؟ قبل از این‌که دفتر و خودکار بردارید، قرار است یک راز کوچک را در اختیار شما قرار دهیم: «لمینت‌های دندان به مراقبت خاصی نیاز ندارند.» تعجب کردید، نه؟! واقعیت این است که اگرچه لمینت‌ها می‌توانند لبخند شما را به‌طور کامل متحول کنند، اما معمولا به قدری قوی و محکم هستند که نیازی به تغییرات اساسی در روتین بهداشت دهان و دندان خود نخواهید داشت، البته اگر به دندانپزشک ماهر مراجعه کرده باشید و به توصیه‌های ساده زیر، پای‌بند بمانید.

  • برای تمیز کردن، محافظت و نگهداری لمینت، اصول مراقبت های پس از لمینت دندان را جدی بگیرید و دندان‌های خود را حداقل دو بار در روز مسواک بزنید (در حالت ایده‌آل، بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید).
  • حداقل روزی یک بار نخ دندان بکشید (در حالت ایده‌آل، بعد از هر وعده غذایی از نخ دندان استفاده کنید).
  • یک یا دو بار در روز دهان خود را با دهان‌شویه ضدعفونی‌کننده بشویید.
  • از مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن روکش‌ها نترسید. آن‌ها می‌توانند فشار را تحمل کنند! با این‌حال، بهتر است یک خمیر دندان غیرساینده و یک مسواک نرم انتخاب کنید.
  • اگرچه لمینت‌ها بسیار بادوام هستند، اما به اندازه دندان‌های طبیعی، قوی نیستند. به‌همین دلیل، جویدن اجسام بسیار سفت مانند خودکار، یخ، ناخن، استخوان، آجیل و غیره را توصیه نمی‌کنیم چون احتمال ترک خوردن یا شکستن لمینت بالا می‌رود.
  • اگرچه لمینت‌ها در برابر لکه‌ها مقاوم هستند، اما ممکن است به مرور زمان لکه‌ شوند. در اصول مراقبت های پس از لمینت دندان توصیه می‌شود از مصرف غذاها و نوشیدنی‌های لکه‌زا مانند چای، قهوه، شراب قرمز، چای، نوشابه‌های تیره، سس سویا، انواع توت‌ها، سس گوجه فرنگی و زردچوبه خودداری کنید.
  • یکی دیگر از دلایل رایج تغییر رنگ لمینت، سیگار کشیدن است و بهتر است بعد از کاشت لمینت، استعمال دخانیات را ترک کنید.

برای مراقبت از لمینت‌ها چه سوالاتی از دندانپزشک بپرسم؟

بهداشت دهان و دندان نه‌تنها از لمینت‌ها محافظت می‌کند، بلکه خطر ابتلا به بیماری لثه را هم کاهش می‌دهد و از عقب‌نشینی لثه‌ها جلوگیری می‌کند. بنابراین به نوعی، شما با یک تیر، دو نشان می‌زنید! اگر در مورد نحوه صحیح تکنیک‌ مسواک زدن و نخ دندان کشیدن تردید دارید، از دندانپزشک خود راهنمایی بخواهید.حتماً معاینات منظم را با دندانپزشک خود برنامه‌ریزی کنید. دندانپزشکان توصیه می‌کنند که هر 6 ماه یک‌بار برای چک کردن کامل و معاینه عمومی به مطب یا کلینیک مراجعه کنید. این موضوع به دندانپزشک فرصت می‌دهد تا هرگونه مشکل احتمالی در لمینت‌ها را تشخیص دهد و آن‌ها را برطرف کند.اگر دندان قروچه می‌کنید، حتماً به دندانپزشک خود اطلاع دهید. دندان قروچه می‌تواند فشار زیادی به دندان‌ها و روکش‌ها وارد کند و به آن‌ها آسیب برساند، بنابراین ممکن است لازم باشد از محافظ بایت یا محافظ اکلوزال استفاده کنید. این دستگاه فشار وارد شده بر دندان‌ها را در هنگام خواب و دندان قروچه به حداقل می‌رساند.پس از کاشت لمینت، دندانپزشک ممکن است از شما بخواهد که برای ارزیابی مجدد به مطب مراجعه کنید. هدف اولیه از ویزیت این است که به دندانپزشک فرصتی بدهد تا محل قرارگیری روکش‌ها و وضعیت بافت لثه را بررسی کند. با این‌حال، این یک فرصت عالی برای شما است که هر سوالی در مورد روکش‌ها و اصول مراقبت های پس از لمینت دندان دارید، بپرسید.

قبل و بعد از بلیچینگ دندان

سخن پایانی

روکش‌های لمینت راه‌حلی عالی برای افرادی هستند که می‌خواهند عیب‌های دندانی را سریع و موثر برطرف کنند و آرزوی لبخندی ایده‌آل دارند. آن‌ها به نازکی ناخن هستند و از موادی شبیه دندان ساخته شده‌اند. لمینت‌ها ماندگاری بالایی دارند و در صورت رعایت بهداشت دهان و دندان و مراقبت دقیق می‌توانند تا 10 سال دوام بیاورند. البته این درمان بیشتر توسط بیمارانی با دندان‌های نامنظم، تغییر رنگ داده شده یا کج انتخاب می‌شود.درمان لمینت، یک درمان کم تهاجمی است اما هزینه زیادی دارد. با این‌حال، نتایج آن ارزش این سرمایه‌گذاری را دارد. بیماران باید پس از انجام درمان، اصول مراقبت های پس از لمینت دندان را به‌کار بگیرند. استفاده از مسواک نرم و خمیردندان سفیدکننده ملایم پس از کاشت لمینت بسیار مهم است. محلول‌های سفید کننده مخصوص می‌توانند به جلوگیری از ایجاد لکه و پلاک روی روکش‌ها کمک کنند. همچنین بیماران باید هنگام غذا خوردن با احتیاط رفتار کنند و از مصرف غذاهایی که جویدن آن‌ها سخت است و نوشیدنی‌های خیلی گرم یا سرد پرهیز کنند، چون دندان‌ها بعد از درمان حساس هستند. ما در کلینیک دندانپزشکی سما آمادگی داریم تا خدمات کاشت لمینت دندان را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت برای متقاضیان انجام دهیم. برای داشتن لبخند رویایی‌تان همین امروز نوبت مشاوره را فیکس کنید.

منابع: +++

پیام بگذارید

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
نوبت دهی آنلاین
مسیریابی
تماس